地域創造の講演原稿|Japan Foundation for Regional Arts Activites – Keynote speech

Hyogo Ken Arts Centre今年(2013年)1月に兵庫県芸術文化センターで行われた地域創造主催のステージラボで、基調講演を行いました。地域創造は公立文化施設を支える事業で有名ですが、特に事業制作者やアーティストの専門的な養成にも力を入れています。

In January this year (2013) I was invited to give the keynote speech at a conference held at the Hyogo Prefecture Arts and Cultural Centre near to Kobe, by the Japanese Foundation for Regional Arts Activities. This is quite an influential organization in Japan that deals with a wide variety of issues, and in particular the continuing professional development of administrators and artists.

近年、芸術団体の在り方が変化し、地域コミュニティに密接に働きかけるようになってきました。基調講演では、公立文化施設の社会的役割について話すように依頼がありました。これが、その講演原稿です

There is currently quite a sea-change in the way that arts organisations are being encouraged to engage with their communities and I was asked to discuss the role of the public venue in society. This is a transcript of the speech.

準備中に面白い気づきもありました。公立文化施設の発展を遡ると、古代ギリシャ時代の宗教儀式に行きついたのです。とても西洋独特の変遷だと言えます。アジアではもっと後になるまで、こうした発展は見られません。しかし、これで西洋で誕生した叙情的芸術形式がなぜ大規模な演出に耐えられるのかという理由も、説明ができます。14,000人を収容するエピダウルスの古代ギリシア劇場のようなアリーナ空間があったか
epidaurus.coverらこそ、ワーグナーのオペラ作品やディアギレフのバレエ作品、マーラーの交響曲などのような作品が誕生したのだと思います

It was particularly interesting to research this topic because I hadn’t realized before how much the development of formal public performance spaces related back to the religious ceremonies of the Ancient Greeks. This was really a European phenomena as it wasn’t until much later that such dedicated structures developed in Asia. It also helps to explain why lyrical art forms originating in the West have the potential for development on a much bigger scale. The Ancient Greek theatre at Epidaurus held over 14,000 people, and the natural extension for this style of performance arena evolved to accommodate, for example, the operas of Wagner, the ballets of Diaghilev, and symphonies of Mahler.

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